فقط یک‌سوم سازمان‌ها از سیستم‌های تحلیل داده استفاده می‌کنند

نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز SAS نشان داد در حالی که سازمان‌ها از ارزش واقعی سیستم‌های تحلیل داده باخبر شده‌اند، ولی تنها یک‌سوم آنها ابزارهای تحلیلی را در هسته مرکزی تعیین استراتژی کسب و کار خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

بررسی‌های جهانی روی تحلیلگران و متخصصان IT مشخص کرد ۷۲ درصد سازمان‌ها بر این باورند که سیستم‌های تحلیل داده بینش ارزشمندی را برای آنها ارایه می‌دهد و ۶۰ درصد این افراد اظهار داشتند ابزارهای تحلیلی باعث شده است آنها به صورت نوآورانه‌تر عمل کنند. در این میان تنها ۳۹ درصد این افراد توضیح دادند که در بخش تعیین استراتژی سازمانی از ابزارهای تحلیل داده استفاده می‌کنند و ۳۵ درصد آنها هم اعلام کردند که ابزارهای تحلیلی فقط برای پروژه‌های تاکتیکی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در این بررسی همچنین ۶۵ درصد کارشناسان توضیح دادند که هنوز ارزش کامل و جامع سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه ابزارهای تحلیلی انجام داده‌اند را به دست نیاورده‌اند.

مطالعه جدید بر اساس گفت‌وگوی آنلاین با ۱۳۲ کسب و کار و سازمان دولتی و غیردولتی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا (EMEA) این نتایج را نمایان کرد.

سازمان‌ها بیش از گذشته ابزارهای تحلیلی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌اند؛ به خصوص در زمینه سازگاری با فناوری‌های جدید از جمله خدمات هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سازمان‌ها پیش‌قدم شده‌اند و مزایای بیشتری را نسبت به گذشته از آن خود می‌کنند. در این میان ۲۷ درصد افرادی که در بررسی حضور داشتند اعلام کردند که سیستم‌های تحلیل داده به آنها کمک کرده است به مدل‌های جدید کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

منبع: itp

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *