همه چیز درباره Reddit و کاربرد آن

ردیت، نام انجمنی است که در آن می‌توان به بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی موضوعات مختلف پرداخت و به نوعی منبع تمام اخبار و شایعات مهم به حساب می‌آید. در این انجمن طیف وسیعی از موضوعات، از فناوری گرفته تا هنر و موسیقی موردبحث قرار می‌گیرند. به طور روزانه میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان در Reddit به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. نام ردیت (Reddit)، از بازی با کلمات با عبارت Read it به دست آمده‌است.

انجمن گفتگوی ردیت

ردیت چیست؟

ردیت، انجمنی مجازی است که شاید در ابتدا، رابط کاربری آن کمی پیچیده به نظر بیاید. در همان ابتدای امر، صفحه خوشامدگویی این انجمن کاربر را دلزد می‌کند و ضعف عمده این انجمن همین موضوع است.  با این وجود، هر کاربری که مدت زمانی را در این پلتفرم بگذراند، مجذوب محتوای پست‌ها و مباحث و گفت‌وگو‌ی کاربران خواهد شد زیرا در این انجمن، امکان تبادل نظر درباره هر موضوعی وجود دارد.

در این پلتفرم، کاربر می‌تواند دیدگاه خود را در قالب متن، تصویر یا ویدئو به اشتراک گذاشته و به ابراز عقیده بپردازد. از قابلیت‌های منحصر به فرد این پلتفرم این است که کاربران در آن امکان رای دادن به مطلب منتشرشده توسط کاربر دیگر را دارند.

براساس آمارها، تا سال 2018 حدود 330 میلیون کاربر در Reddit فعال بودند. افرادی که عضو این انجمن نیستند هم قادر به مشاهده مطالب بوده و می‌توانند در مورد موضوع‌های موردعلاقه‌شان به مطالعه بپردازند. در این پلتفرم، نام‌های کاربری با /u شروع می‌شوند.

انجمن گفتگوی ردیت

تعامل در Reddit

کاربران ردیت به محتوایی که می‌پسندند، رای مثبت داده و عدم علاقه خود به محتوایی دیگر را با رای منفی نشان می‌دهند. آرایی که یک مطلب به دست آورده، روی رتبه‌بندی آن و همچنین احتمال دیده شدنش توسط دیگر کاربران، تاثیر می‌گذارد. چنین سازوکاری موجب می‌شود محتوایی با کیفیت‌ بالاتر، بیشتر دیده شود. امکان دیگری به نام کوین ردیت (Reddit Coin) نیز وجود دارد که براساس آن کاربران به کاربر دیگری پاداش می‌دهند تا پست‌های دلخواه خود را هایلایت کرده و به دیده‌شدن آن‌ها کمک کنند.

انجمن گفتگوی ردیت

ساب ردیت چیست؟

ساب‌ردیت (Subreddit) اجتماعی با اندازه کوچکتر است که بحث و گفتگو در آن، حول محور موضوعی خاص صورت می‌گیرد.ساب ردیت‌ها، انجمن‌های گفت‌وگوی تخصصی‌ای هستند که بانام تاپیک (Topic) هم شناحته می‌شوند. در پلتفرم ردیت، می‌توان برای موضوع‌های مختلف در هر زمینه‌ای، ساب‌‌ردیت ایجاد کرد. کاربران برای عضویت در ساب‌ردیت‌های خصوصی به اجازه‌ی مدیر آن ساب ردیت نیاز دارند.

ساب‌ردیت‌ها روی موضوعی خاص متمرکز شده و فقط درباره همان موضوع به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. هر ساب‌ردیتی، قوانین و مقررات خاص خود را برای اعضایش دارد. و قوانین آن را می‌توان در نوار کناری سمت راست آن مشاهده نمود. نام ساب‌ردیت‌ها با /r شروع می‌شود.

انجمن گفتگوی ردیت

کارما در ردیت

کاربران ردیت برای مطالب و دیدگاه‌های خود، کارما دریافت می‌کنند. کارما نشان‌دهنده جایگاه آنها در ردیت است. در صورتی که مدت زیادی را در ردیت صرف ارسال پست و نظر کرده‌باشید، در گوشه بالا سمت راست پروفایل کاربری خود، یک جفت عدد خواهید دید که کارما می‌باشد.هرچقدر تعداد رای‌های مثبت دریافت شده برای پست‌های شما بیشتر باشد، کارمای شما افزایش می‌یابد و هر چقدر تعداد رای‌های منفی بیشتر باشد، کارمای شما کمتر است. کارما به نوعی نمایانگر اعتبار شما و محتوای تولید شده توسط شما در ردیت است.

لینک منبع : what is Reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *