چگونه هوش مصنوعی محتوا مینویسد؟

اگر فکر می کنید که هر چیزی می تواند با هوش مصنوعی (AI) اتوماتیک شود، پس تعجب نخواهید کرد که بدانید چندین سازمان مهم رسانه ای از جمله نیویورک تایمز، آسوشیتد پرس، رویترز، واشنگتن پست و یاهو ورزش برای تهیه از محتوا از AI استفاده می کند. به عنوان مثال، انجمن مطبوعات اکنون می تواند با استفاده از هوش مصنوعی 30،000 اخبار محلی را در ماه تولید کند. شما ممکن است فکر  کنید که اینکه چه چیزی در چه جایی و چه زمانی روایت شود، از طریق فرمول نویسی انجام می شود، که حق با شماست، برخی از آنها قطعا از همین شیوه استفاده میکنند. اما، امروزه، محتوای نوشته شده توسط AI فراتر از محتواهای تولید شده از طریق فرمول نویسی است و به تولید محتوای خلاقانه مانند شعر و رمان گسترش یافته است.

چگونه هوش مصنوعی محتوا مینویسد؟ 

فرایند نرم افزاری که به طور خودکار یک روایت نوشتاری از داده ها ایجاد می کند را نسل طبیعی زبان( NLG) می نامند. این قابلیت، هم اکنون نیز مورد استفاده قرار میگیرد برای انواع نیازهای تولید محتوا در جهان ما از جمله داشبورد اطلاعات کسب و کار، گزارش داده های کسب و کار، ایمیل شخصی، و ارتباطات پیام در نرم افزار، به روز رسانی نمونه کارها مشتری و غیره … .

اولین قدم در NLG این است که تعریف کنید چه نوع قالبی مورد نظرتان است. هر نوع محتوایی از نوشته های رسانه های اجتماعی گرفته تا گزارش های مالی و حتی شعر دارای سبک نوشتن و ساختار منحصر به فردی هستند. همچنین طراحی روایت،که به عنوان الگو یا نوع روایت شناخته می شود، توسط کاربر نهایی، راهکارهای NLG یا ارائه دهنده نرم افزار ساخت میشوند.

همانند هر یرنامه ی دیگر هوش مصنوعی، مالکیت و دسترسی به داده ها بسیار مهم است. در مورد NLG، داده های ساختاری به نرم افزار تغذیه می شوند و از طریق “منطق شرطی” که بخشی از طراحی روایت است، پردازش می شود. هدف این است که خروجی به صورت یک قطعه محتوا تولید شده توسط انسان باشد.

چرا سازمان ها بر روی نسل طبیعی زبان سرمایه گذاری میکنند؟ 

همانند سایر عملکردهای هوش مصنوعی، نسل طبیعی زبان به سازمان ها این امکان را میدهد تا داده های بیشتری را پردازش کند و  کارآمد تر از انسان عمل کند. سازمان هایی که یک راه حل NLG را پیاده سازی کرده اند می توانند هزاران روایت  را در یک لحظه تولید کنند، در صورتی که انسان ها برای نوشتن هر یک به صورت جداگانه زمان صرف میکنند.

نسل طبیعی زبان همچنین می تواند اطلاعات را برای افرادی که کارشناسان داده ای نیستند، مفید تر و آسان تر نمایش دهد تا قابل درک باشد. گرچه نمودارها و گرافهای بصری جذاب هستند، ولی ممکن است برای بعضی از افراد، به ویژه کسانی که تجزیه و تحلیل داده نمیدانند، یک چالش سخت برای استخراج پیام مهمی که این تصویر به همراه دارد، باشد. NLG می تواند خوانندگانی را که دنبال اطلاعاتی با خلاصه های نوشته شده و کلمات کلیدی هستند، بیشتر به مشاهده ی گراف ها و تصاویر بصری ترغیب کند.

ماشین یا انسان؟

فکر می کنید آیا قادر به شناسایی محتوایی هستید که توسط یک ربات ایجاد شده است؟ مثلا سعی کنید حدس بزنید که ربات یک شعری را نوشته است. شما همچنین می توانید این مسابقه را از نیویورک تایمز دریافت کنید تا ببینید آیا می توانید تعیین کنید که شما در حال خواندن مطالب نوشته شده توسط یک انسان یا یک ربات هستید؟

آیا آماده استفاده از محتوای AI برای خودتان هستید؟ همه کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان به هوش مصنوعی بدهید تا تمام تحقیقات را برای شما انجام دهد!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *