به عنوان یک کسب و کار کوچک، تعیین زمان و مکان برای صرف منابع خود می تواند مشکل باشد. این امر به ویژه برای شرکت هایی که برای فعال کردن و نظارت بر فرآیندهای فروش خود به شدت وابسته به تکنولوژی هستند، صدق می کند. با این حال، به لطف چندین تحقیقی که اخیرا در مورد تطابق نرم افزارهای سازمانی انجام شده است، به ضوح مشخص شده که شرکت شما باید در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سرمایه گذاری کند.

آیا با شنیدن این موضوع که  40 درصد از فروشندگان هنوز از صفحات گسترده و ایمیل برای ذخیره اطلاعات مشتری استفاده می کنند، تعجب خواهید کرد؟ و یا اگر من ادعا کنم  که حتی 22% افراد اصلا نمی دانند CRM چیست؟ کسانی که از CRM استفاده کرده اند با ویژگی های آن که می تواند، تعاملات پایه مشتری را به داده های قدرتمند تبدیل کند و برای بهبود فروش به کار گرفته شود، آشنا هستند. به عنوان مثال: سرمایه گذاری بزرگ اخیر شرکت Salesforce در یادگیری عمیق، یادگیری ماشینی (ML)، تجزیه و تحلیل پیش بینی شده، پردازش زبان طبیعی و تکنولوژی پردازش تصویر، ابزار هوش مصنوعی کمپانی اینشتین (AI) را ایجاد کرده است. اینشتین مشتریان را قادر می سازد تا میلیاردها نقطه داده، تکرار و تصاویر را پردازش کنند تا به بهبود گردش کار کمک کنند. این ابزار از نوع استفاده ی مشترییان یاد میگرد که  جریان های کاری بهبود یافته را که مخصوص هر سازمان است، توصیه کنند.

شما پشت سر گذاشتی
خوشبختانه اکثر شرکت ها یادداشت دریافت کرده اند. یک تحقیق اخیر توسط Cite Research از طرف SugarCRM 40.00 دلار در SugarCRM نشان داد که تقریبا نیمی از (49 درصد) شرکت ها حداقل 2000 دلار در هر سال به ازای هر فروشنده از تکنولوژی توانمندسازی فروش صرف می کنند. هشت درصد از شرکت ها هر سال حداقل 5000 دلار هزینه های هر یک از کارکنان را به فروش می رسانند. برای این که از یک دید دیگر نگاهی بیندازید: فقط 20 درصد از شرکت ها کمتر از 1000 دلار در هر سال به ازای هر کارمند هزینه تکنولوژی فروش را صرف می کنند.

کلینت اورام، CMO و یکی از موسسان SugarCRM، گفت: “پذیرش فن آوری CRM به عنوان یک ثابت برای همه اندازه شرکت ها و از طریق منحنی هزینه صورت می گیرد.” برای کسب پول، شما باید پول خرج کنید. شما باید افراد خود را با ابزار و ابزار مناسب موثر تجهیز کنید. ”
این گزارش که 400 کارشناس حرفه ای را در سطح مدیر یا بالاتر ارزیابی کرده است، نشان داد که بزرگترین مانع برای کسب و کار برای اتخاذ فن آوری های جدید هزینه 48 درصدی است. در همین حال، شرکت ها همچنین به عنوان موانع امنیتی (36 درصد) و پیچیدگی تکنولوژیکی (34 درصد) اشاره کردند. به اندازه کافی نمایش داده می شود.

این نظرسنجی بر روی فناوری گسترده شامل CRM، ویدئو کنفرانس و سوئیت های همکاری متمرکز شده است، اما در موارد روزمره مانند گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. CRM بیشترین استفاده از فن آوری توانمند سازی ارائه شده توسط شرکت ها به کارکنان فروش (69 درصد)، حتی بیشتر از گوشی های هوشمند (59 درصد) و لپ تاپ ها (58 درصد) بود. CRM، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند به ترتیب اول، دوم و سوم از لحاظ اهمیت رتبه بندی شدند. بله، شما خواندن این حق CRM برای اکثر شرکت ها مهم تر از لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند است.
اراوم گفت: “من کل کار خود را در فضا گذرانده ام و همیشه این کار را نکردم.” “بازار این مسئله کسب و کار را من به زندگی خود اختصاص داده ام. فضای CRM در اوایل دهه 90 به خوبی تعریف شده است. [در نتیجه] یک نسل از رهبران کسب و کار آموخته اند که این فناوری را برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. ”

با وجود اعتقادات پاسخ دهندگان که CRM موثرترین ابزار برای فعال کردن متخصصان فروش برای انجام کسب و کار بود، این نظرسنجی همچنین نشان داد شرکت ها بیشتر علاقه مند به روش هایی هستند که ابزارهای CRM به بهبود تجربه مشتری کمک می کند تا اینکه فروشندگان بهتر شوند. 65 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تعاملات مشتریان به عنوان یک نتیجه از ابزار ابزار CRM مهمترین عامل انتخاب سیستم CRM بود، در حالی که تنها 38 درصد از پاسخ دهندگان تصمیم به فروش بهتر به عنوان شماره یک را انتخاب کردند. عارم گفت: “ما در نقطه انفصالی در صنعت قرار داریم که در آن چگونگی استفاده از CRM دیروز ما متفاوت از آنچه ما در مورد آن به فردا فکر می کنیم.” برای مبارزه با برخی از مسائل شرکت ها با اتخاذ CRM، یعنی پیچیدگی و هزینه، Oram گفت: بسیار مهم است که شرکت های خود و فروشندگان CRM به طور کلی، “دور نوار ابزار ضد ویروس و دادن [مشتریان] مجموعه ای از ویژگی های که به مردم کمک می کند کارشان انجام می شود. “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *